“Методична майстерня педагога нової української школи”

14 червня 2021 року

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувачка кафедри д.пед.н., професор Сегеда Н.А.) було організовано і проведено Методичну майстерню вчителів мистецтва у формі онлайн-тренінгу на тему: «СПІВПРАЦЯ З УЧНЯМИ НАД ПРОБЛЕМОЮ РОЗУМІННЯ НОСІЇВ ХУДОЖНЬОЇ ОБРАЗНОСТІ В ХОРОВИХ ТВОРАХ». Модератором заходу була викладач Багрій Т.Є.У заході взяли участь вчителі закладів загальної середньої освіти  (Мелітополь, Дніпро),  викладачі музичних закладів (Запоріжжя,  Оріхів,  Новоолексіївка). Зміст та сутність художнього образу,  особливості різносторонніх рис його віддзеркалення в музиці визначили виконавську інтерпретацію хорових творів. Учасники тренінгу продемонстрували процес сприймання та  розуміння художнього образу і втілення його в хорових творах.

 

 

10 січня 2020 року

в межах Міжкафедральної науково-практичної лабораторії художньо-виконавської і педагогічної самореалізації вчителя мистецтва та хореографії кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (зав. кафедри доктор пед. наук, професор Н.А. Сегеда)  і кафедрою інструментального виконавства і музичного мистецтва естради (зав. кафедри канд. пед. наук, доцент М.В. Білецька) було проведено семінар-практикум «Актуальні та оновлені підходи до елементарного музикування на інтегрованих уроках мистецтва». Проведений захід було спрямовано на реалізацію завдань Методичної майстерні педагога Нової української школи, зокрема формування компетентності учня засобами музикування на елементарних музичних інструментах. У методичній майстерні взяли участь  19 вчителів мистецтва з  м. Мелітополя, а також викладачі та студенти МДПУ імені Богдана Хмельницького, які мали можливість обмінятися професійним досвідом.

Метою семінару-практикуму було ознайомлення з сучасними підходами з організації музикування на уроках мистецтва та їх практикоорієнтоване застосування у колективній інструментальній музичній діяльності учнів закладів загальної середньої освіти.

Методичну панель заходу представили доктор педагогічних наук, професор Н.А. Сегеда, канд. пед. наук, доцент М.В. Білецька, канд. пед. наук, доцент Л.М. Котова. Слухачам було надано інформацію про сучасні актуальні підходи до творчого розвитку особистості школяра засобами колективного інструментального музикування на уроках мистецтва та різновиди шумових оркестрових інструментів,  їх історію виникнення та сучасне застосування.

Креативно-праксіологічну панель представили канд. мистецтвознавства, доцент О.М. Антоненко та канд. пед. наук, доцент Л.М. Котова. Учасниками заходу було створено елементарну оркестровку дитячого пісенного репертуару (у.н.п. «Вийди, вийди, сонечко», веснянка «Вийди, вийди, Іванку», слова А. Навродського, музика В. Філіпенка «Веснянка») із застосуванням елементарних музичних інструментів. У процесі формування здатності до колективного вирішення педагогічних творчих завдань щодо творчого розвитку учня засобами інструментального музикування вчителі отримали мотивацію до організації колективної співтворчості з учнями засобами музикування.

Семінар-практикум завершився обміном досвідом, презентацією Хорової асамблеї, яка має відбутись у квітні 2020 року та обговоренням перспектив подальшої методичної співпраці МДПУ імені Богдана Хмельницького з вчителями мистецтва закладів загальної освіти.

 

 

 

31 жовтня 2019 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії МДПУ імені Богдана Хмельницького за участю вчителів музичного мистецтва закладів середньої освіти міста Мелітополь (ЗОШ №2, ЗОШ №7, ЗОШ №11, ЗОШ №13, ЗОШ №14, ЗОШ №24, ЗОШ №25, ліцей №5), студентів 4 курсу та магістратури спеціальності Середня освіта .Музичне мистецтво була проведена методична майстерня «Медіаграмотність вчителя мистецтва: теоретичні і практичні аспекти».
 
Мета заходу підвищення професійної кваліфікації вчителів музичного мистецтва – розвиток медіа компетентності. Були розглянуті теоретичні і практичні питання, в яких йшлося про уміння, навички та особистісні якості, якими повинен володіти вчитель музичного мистецтва для того щоб користуватися медіа-ресурсами і інформаційними технологіями у процесі викладання музичного мистецтва в ЗЗСО.
Керівником методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва Покатильською Г.В. (спеціаліст І категорії ЗОШ №25) були зазначені основні ідеї загальної теми методичної майстерні з використанням презентації «Медіаграмотність вчителя мистецтва: теоретичні і практичні аспекти». 
                       
Теоретична частина була представлена у виступі професора Сегеди Н.А. та ст.викладача Терещенко С.В., які розкрили зміст дисципліни «Хорове диригування», а саме такої її частини як робота над шкільним пісенним репертуаром та створення флеш-анімації шкільної пісні відповідно до критеріїв якості загальної музичної освіти.
Практична частина передбачала міні тренінг щодо застосування рефлексивних технологій «Я унікальний», зміст якої розкрила магістрантка Глотова Вікторія. Вчителі музичного мистецтва у живому спілкуванні зі студентами 4 курсу розповіли про особливості сучасного уроку музики та виокремили головні проблемні моменти професійної діяльності вчителя музики, на які порадили звернути увагу : системний підхід до викладання музики; знання вікових психологічних особливостей дітей; необхідність розвинутих умінь комунікації з батьками; врахування того, що кожен урок – це проблемна творча ситуація тощо.
Завершилась методична майстерня презентацією освітніх програм курсів підвищення кваліфікацій для вчителів закладів загальної освіти («Інтегрований курс «Мистецтво», «Музичне мистецтво в початкових класах», «Музичне мистецтво в закладах дошкільної освіти») та врученням сертифікатів.

 

 

29 березня 2018 року

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії  ННІСПМО (Зав.каф.професор Сегеда Н.А.) у межах програмних заходів Методичної майстерні педагога нової української школи було проведено методичний семінар-практикум «Сучасні підходи до методики вокально-хорової роботи на уроці мистецтва». За сприянням Департаменту освіти і науки Запорізької обласної ради понад 40 вчителів мистецтва з Запоріжжя, Мелітополя, Нововасилівки, Молочанська, Михайлівки, Богданівки, Токмака, Полог, Юліївки, Воскресенівки, Генічеська, Костянтинівки, а також викладачі та студенти МДПУ ім. Б. Хмельницького мали можливість перейняти досвіт провідних діячів кафедри.

У першій частині семінара-практикуму з метою поширення знання про антропогенез дитячого голосу, його охорону та поповнення методичного тезаурусу з доповіддю «Гігієна дитячого голосу» виступала к.п.н., доцент ПАНЧЕНКО Г. П. Методичні аспекти організації позакласної вокально-хорової роботи висвітлила БАГРІЙ Т. Є. – викладач хорового класу  та диригування. З метою популяризації традиційного та сучасного вокально-хорового мистецтва концертмейстерами, магістрами хорового диригування  ВРУБЕЛЬ Г. Ф., МІТЄВОЮ А. М. був презентований проект навчально-методичного супроводу вокально-хорової роботи вчителів мистецтва.

Друга частина семінара-практикуму була націлена на актуалізацію проблем вокально-хорової і диригентської компетентності вчителя мистецтва,  якості вокально-хорового виконавства та набуття практичних умінь застосування елементів вокально-хорової роботи з мішаним хором.

СЕГЕДА Н. А. – д.п.н., професор, завідувач кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії в реальних умовах репетиційного процесу з мішаною хоровою капелою «ДаринаЛада» на практиці систематизувала критерії якості вокально-хорового виконавства та продемонструвала сучасні авторські методи вокально-хорової роботи у контексті актуальних наукових підходів.