14.02.2023 р. старшим викладачем Варениченко А.Б. було проведено круглий стіл на тему «Робота команди психолого-педагогічного супроводу в закладі загальної середньої освіти: особливості роботи логопеда та дефектолога»
14.02.2023 р. старшим викладачем Варениченко А.Б. було проведено круглий стіл на тему «Робота команди психолого-педагогічного супроводу в закладі загальної середньої освіти: особливості роботи логопеда та дефектолога»
14.02.2023 р. був проведений круглий стіл на тему «Робота команди психолого-педагогічного супроводу в закладі загальної середньої освіти: особливості роботи логопеда та дефектолога» для здобувачів вищої освіти Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти спеціальності 013 Початкова освіта (822-с, 220-с, 221/1-с групи); спеціальності 016.01 Спеціальна освіта (Логопедія) (022-с, М 022-с групи).
Майбутні педагоги доєдналися до прямого ефіру в Zoom з метою ознайомлення з особливостями організації роботи корекційних педагогів.
На онлайн зустріч були запрошені:
- заступник директора з навчально-виховної роботи та корекційні педагоги (логопед, дефектолог) Мелітопольської гімназії №22 Мелітопольської міської ради Запорізької області);
- гарант ОП Спеціальна освіта. Логопедія, професор Шевченко Ю.М.;
- доцент, завідувач кафедри Дубяга С.М.;
- доцент Мелаш В.Д., керівник студентської наукової лабораторії «Екологічна освіта для сталого розвитку»;
- старший викладач Варениченко А.Б., керівник студентського наукового гуртка «Ерудит».
Під час установчої конференції здобувачі вищої освіти мали змогу ознайомитись з наступними темами:
- виклики в початковій школі під час війни;
- організація інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти;
- умови якісного інклюзивного навчання (визначення особливих освітніх потреб дитини, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, створення інклюзивного освітнього середовища, надання освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг, забезпечення учнів спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку, здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини протягом усього періоду навчання із обов’язковим залученням батьків);
- законодавчо-нормативна база вчителя початкової школи;
- особливості роботи асистента дитини та вчителя;
- робота логопеда в закладі загальної середньої освіти.
Основні структурні компоненти професійної діяльності вчителя-логопеда:
- діагностична діяльність (вивчення анамнезу, історії розвитку, причин порушень у дитини, бесіда з батьками, спостереження за дитиною, обстеження мовлення);
- складання індивідуальних корекційних планів роботи з кожною дитиною;
- визначення доцільних форм взаємодії з дитиною, видів;
- корекційно-розвивальна робота;
Пріоритетні завдання логопедичної роботи:
- подолання порушень усного і писемного мовлення;
- розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання, говоріння, читання, письмо);
- формування фонетико-фонематичної, лексико-граматичної сторін мови, зв’язного мовлення;
- формування комунікативних умінь.
Напрямки роботи вчителя–логопеда.
Первинна діагностика
- Метою цього етапу роботи є визначення рівня мовленнєвого та інтелектуального розвитку учнів, причин та механізмів мовленнєвих недоліків. Первинна діагностика відбувається протягом усього вересня. На цьому етапі заповнюється логопедична карта.
- Етапна діагностика.
- Поточна діагностика.
Корекційний напрямок
Аналітичний напрямок
Консультативно-просвітницький напрямок
- Консультативно-просвітницький напрямок роботи проводиться для надання допомоги батькам, вчителям і адміністрації шкіл з питань усунення існуючих мовленнєвих недоліків учнів-логопатів та попередження вторинних порушень (читання та письма), які заважають учню повноцінно опанувати учбовим матеріалом в межах шкільної програми навчання.
Документація
- карта мовленнєвого розвитку на кожну дитину;
- календарно-тематичне планування;
- конспект занять (підгрупових, індивідуальних);
- витяг з протоколів пмпк на кожну дитину;
- графік роботи та розклад занять, затверджений керівником;
- журнал обліку відвідування занять;
- індивідуальні зошити дітей для домашнього завдання;
- звіт.
- Робота дефектолога в закладі загальної середньої освіти.
Наступним етапом проведення заходів були презентації результатів наукових робіт за напрямом практико-орієнтованої підготовки майбутнього фахівця:
- Огнева Ю. ‒ здобувач першого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 01 Спеціальна освіта (Логопедія) М 022-с групи Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Доповідь на тему: «Казкотерапія в роботі логопеда»;
- Ковальчук І. здобувач першого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016.01 Спеціальна освіта (Логопедія) М 022-с групи Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Доповідь на тему: «Логопедична робота з подолання фонетичних помилок у дітей молодшого шкільного віку».
Закінчилось проведення заходу обговоренням актуальних проблем сьогодення, здобувачі вищої освіти мали змогу висловили свої враження від проведеної онлайн зустрічі.
Інформацію підготувала:
канд.пед.наук, старший викладач Варениченко А.Б.