В рамках проведення виробничої практики для здобувачів спеціальності 016 Спеціальна освіта 03.02.2025 р. був проведений Практичний семінар: «Інтегрований підхід до підтримки дітей з мовленнєвими порушеннями: діагностика, терапія та соціалізація»

В рамках проведення виробничої практики для здобувачів спеціальності 016 Спеціальна освіта 03.02.2025 р. був проведений Практичний семінар: «Інтегрований підхід до підтримки дітей з мовленнєвими порушеннями: діагностика, терапія та соціалізація»

У сучасній освіті питання мовленнєвого розвитку дітей набуває особливої актуальності. Все більше дітей стикаються з труднощами у комунікації, що може впливати не лише на їхню навчальну діяльність, а й на соціалізацію та емоційний стан. Як вчасно діагностувати мовленнєві порушення? Які методи терапії є найефективнішими? Як створити комфортне середовище для дітей із труднощами мовлення та допомогти їм адаптуватися в суспільстві?

Ці та інші важливі питання були розглянуті під час заходу, який провела Ольга Макаренко – корекційний педагог, нейропсихолог, поведінковий терапевт, авторка вебінарів та навчальних курсів для спеціалістів та батьків, засновниця ГО «Сімейна корпорація» та Ліцею Ольги Макаренко.

Основні теми семінару:

Діагностика мовленнєвих порушень. Учасники семінару отримали знання про сучасні методи виявлення труднощів мовлення у дітей. Було розглянуто, які ознаки можуть свідчити про проблеми з мовленням, які види порушень існують та коли варто звертатися до спеціалістів.

Методи корекції та терапії. Слухачі дізналися про ефективні підходи до мовленнєвої терапії, які допомагають покращити вимову, розширити словниковий запас та розвинути навички комунікації у дітей. Окрема увага була приділена комплексним методикам, які поєднують логопедичну, психологічну та нейропсихологічну підтримку.

Соціалізація дітей із мовленнєвими порушеннями. Як допомогти дітям із труднощами мовлення почуватися комфортно у школі та серед однолітків? Семінар охопив стратегії підтримки соціальних навичок, подолання мовленнєвих бар’єрів та формування позитивної самооцінки у дітей.

Практичні поради для педагогів та батьків. Учасники отримали конкретні інструменти та рекомендації, які можна застосовувати у щоденній роботі з дітьми. Було розглянуто, як організувати навчальний простір, які ігрові методи можуть допомогти у мовленнєвому розвитку, а також як будувати ефективну співпрацю між педагогами, батьками та спеціалістами.

Семінар був корисним для майбутніх та практикуючих фахівців:

Вчителів та вихователів, які працюють із дітьми, що мають мовленнєві труднощі.

Логопедів та дефектологів, які прагнуть удосконалити свої навички роботи з дітьми.

Шкільних психологів та соціальних працівників, які займаються адаптацією дітей із особливими освітніми потребами.

А також батьків, які хочуть краще розуміти проблеми мовлення своїх дітей і знати, як підтримати їх у розвитку.

Практичний семінар став важливим майданчиком для обміну досвідом та отримання сучасних знань у сфері мовленнєвої підтримки дітей. Учасники отримали не лише теоретичну інформацію, а й реальні практичні навички, які допоможуть їм у подальшій роботі та вихованні дітей.