Науково-методичні семінари онлайн

18 травня 2023 р.

проведено ВЕБІНАР_ТРЕНІНГ «Вокальна підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва та шляхи її вдосконалення в умовах дистанційного навчання». Учасниками вебінару-тренінгу стали студенти та викладачі кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії. Під час вебінару  доц. ПАЩЕНКО І.М. зауважила на  сучасному стані вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах дистанційного навчання. Розглянуто переваги та недоліки методів навчання, що базуються на дистанційних технологіях у професійній вокальній освіті.

Виконано порівняння дистанційного навчання із класичними методами очного та заочного навчання. Охарактеризовано основні ключові компетентності викладачів вокалу в організації дистанційного навчання. Під час дискусії проведеного вебінару виявлено, що значна кількість студентів і викладачів позитивно ставляться до застосування технологій дистанційного навчання у процесі вокальної підготовки. Більшість студентів вважають, що в них сформована готовність до вокального навчання в умовах дистанційної освіти. Їх якість дистанційного навчання у значній мірі залежать від сформованої готовності майбутніх учителів музичного мистецтва до дистанційного навчання співу, ефективних технологій такого навчання, а також – технічних характеристик гаджетів, якими користуються викладачі й студенти та швидкості інтернету й завантаження певного каналу зв’язку.

*

*

5 травня 2023 р.

проведено ВЕБІНАР «Сутність і зміст професійної самореалізації педагогів-музикантів  у воєнний час». МЕТОЮ якого було забезпечення профілактики особистої психологічної готовності педагога -музиканта до професійної діяльності у воєнний час. До вебінару були залучені викладачі педагогічних вузів мистецького спрямування, вчителі музичного мистецтва закладів загальної середньої освіти, стейкхолдери спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) та майбутні педагоги -музиканти. Окрім теоретичної частини (аналітика психологічного стану вчителя у воєнний час, особливості поведінки вчителя у надзвичайній ситуації, практичні поради виходу з стресової ситуації) було представлено досвід педагогів-музикантів (випускників МДПУ імені Богдана Хмельницького різних років) по професійній самореалізації у воєнний час.

*

*

21 квітня 2023 р.

проведено ВЕБІНАР на тему “Арт-терапія в системі сучасної музичної освіти”. Головною метою вебінару було розкриття значення музикотерапії як засобу корекції емоційного стану студентів в умовах війни.  До дискусії головних питань вебінару долучилися науково-педагогічні працівники кафедри та стейкхолдери освітніх програм спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво). Викладачі та гості дійшли висновку, що музикотерапія є одним з найефективніших методів роботи зі студентами, який спрямований на подолання стресових ситуацій.

*

*

25 березня 2023 року 

відбувся ВЕБІНАР «Методичні особливості викладаня уроків музичного мистецтва в умовах дистанційної форми здобуття знань» в рамках Методичної майстерності педагога Нової української школи. Формат вебінару був у вигляді відео-доповіді, яка була розміщена на освітніх онлайн-платформах закладів загальної середньої освіти м.Мелітополя, сторінках соціальних мереж та розіслані особисто на е-мейл тим вчителям, що не мають технічної змоги долучитися до вебінару. У відео-доповіді було надано методичні рекомендації по створенню і виконанню творчих завдань з інтегрованого курсу “Мистецтво” в умовах дистанційної форми навчання. ТЕРЕЩЕНКО Світлана Веніамінівна запропонувала колегам використовувати налаштунки мобільного телефону для виконання творчих завдань. Матеріал вебінару стане у пригоді вчителям музичного мистецтва, що проводять уроки на платформі Zoom, розміщують завдання у гугл-класах або особисто спілкуються з учнями через месседжі.

*

*

16 грудня 2022 р.

було проведено ТРЕНІНГ-ВЕБІНАР “Методика проведення лікувально-профілактичних заходів із використанням життєстверджувального потенціалу музичного та хореографічного мистецтва”.

Під час доповіді старший викладач ТЕРЕЩЕНКО С.В. дала інформаційні відомості присутнім про психологічну природу стресу та етапи його подолання через самовираження засобами музичного та хореографічного мистецтва. Тренінг містив арт-терапевтичні методики, які було запропоновано відтворити присутнім в реальному часі. Доповідач-тренер (запрошений стейхолдер спеціальності 024 Хореографія) мотивував до виплеску негативних емоцій через танцювальні рухи (“Емоційний фітнес”, “Патріотичний челенж” та інш.), Експресивний живопис та музико-терапію. Практичні прийоми тренінгу були висвітлені у тезах до наукової конференції, що може стати у пригоді викладачам, вчителям, батькам і дітям, які пережили або перебувають у стресі.

 *

*

19-20 лютого 2022 р. 

відбувся НАУКОВИЙ ONLINE-СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ за темою: “ІННОВАЦІЇ В МУЗИЧНОМУ НАВЧАННІ ШКОЛЯРІВ: ТЕОРЕТИЧНІ І ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ”, який проводиться за ініціативи кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н.А.) Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Модератором онлайн-семінару-практикуму виступила концертмейстер ПЕРЕВЕРЗЄВА Олена Валентинівна – магістр диригентсько-хорових дисциплін.
 
У семінарі брали участь здобувачі освітньої програми 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) та вчителі музичного мистецтва закладів середньої освіти м.Мелітополь та області.
 

МЕТОЮ проведення семінару-практикуму було поширення педагогічного досвіду викладачів вищої школи з різних теоретичних та практичних питань методики викладання музичного мистецтва у закладах середньої освіти
 
За планом семінару-практикуму були опрацьовані НАСТУПНІ ПИТАННЯ:
сутність та зміст STEAM освіти; STEM теми та образотворче мистецтво;
мейкерський рух у мистецтві та його застосування;
формування естетичного розвитку особистості учнів засобами мистецтва;
арт-терапія для дітей з вадами мовленнєвого розвитку та проблемами соціалізації. 
 
Учасники семінару високо оцінили якість та корисність представленого матеріалу для застосування у власній професійній діяльності.

*

*

*

*

*

 

02 лиспопада 2021 р.

старшим викладачем СОПІНОЮ Л.Г. (кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії, зав. кафедри ‒ проф. Сегеда Н.А.) було проведено ТРЕНІНГ НА ТЕМУ “ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН”.

ЗАХІД БУЛО СПРЯМОВАНО НА удосконалення застосування інформаційно-комунікаційних технологій викладачами та концертмейстерами кафедри під час навчальної, навчально-методичної та наукової видів роботи.

Учасники тренінгу отримали нагоду практично ознайомитись з можливостями інтернет ресурсів для підвищення рівня якості практичних занять в процесі дистанційного навчання, а саме створення допоміжного контентного матеріалу у якісному відео та аудіо форматах, створення мінусовок;  можливостями гугл-тестування, як засобом визначення рівня засвоєння знань на теоретичних мистецьких дисциплінах. Також у формі паралельної спроби та діалогу “запитання-відповідь” були надані прикладні поради використання word-документів.

                          

                         

На завершенні тренінгу своє враження і подальші побажання щодо застосування програмного забезпечення в процесі викладання мистецьких дисциплін висловили присутні на семінарі старший викладач Брежнєва С.Б., концертмейстери ПЕРЕВЕРЗЄВА О.В., ХАРЧЕНКО Ю.Т. Завідувачка кафедри професорка СЕГЕДА Н.А. відзначила актуальність тренінгу та легкість подання прикладних навичок використання програмного забезпечення для підвищення якості викладання в процесі дистанційного навчання. Старший викладач УСКОВА А.Л. висловила побажання оформили в електронному форматі практичну інструкцію для поширення досвіду роботи з програмним забезпеченням на дисциплінах освітньо-професійної програми 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво).

 

26 жовтня 2021 р.

к.п.н., старший викладач УСКОВА А.Л. та асистент (магістрантка) БОГАТИРЬОВА К. (кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії ННІСПМО (зав.каф. професор Сегеда Н.А.)) провели СЕМІНАР-ТРЕНІНГ НА ТЕМУ «ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ХОРЕОГРАФІВ (на матеріалі освітнього компоненту «Теорія і методика викладання сучасного танцю. 3 курс Освітньо-професійної програми «02 Культура і мистецтво. 024 Хореографія)».

ЗАХІД БУЛО СПРЯМОВАНО на удосконалення застосування інтерактивних технологій викладачами хореографії під час проведення практичних занять у процесі дистанційного навчання майбутніх хореографів; формування умінь роботи з відео матеріалами при вивчені нових позицій рук та ніг, поз та рухів.

Здобувачі освіти брали активну участь в опануванні та засвоєні нового матеріалу за допомогою застосування на занятті інтерактивних технологій, а саме відеоролику. Вони отримували завдання від викладача: переглянути відео, спробувати опанувати самостійно декілька нових рухів, а потім викладач пропонувала відтворити їх, супроводжуючи своїм коментарем що вдалося а що ні і чому саме.

Під час такої роботи здобувачі освіти набули спеціальну компетентність, а саме здатність здійснювати репетиційну діяльність, ставити та вирішувати професійні завдання, творчо співпрацювати з учасниками творчого процесу. Отже, можемо зазначити, що використання інтерактивних технологій у процесі дистанційного навчання майбутніх хореографів, є доречним, адже вони спрямовують здобувачів освіти удосконалювати та підвищувати особистісний рівень володіння фахом.

Наприкінці семінару-практикуму здобувачі освіти мали можливість обговорити запропонований формат вивчення нового матеріалу та поділитись враженням щодо розширення можливостей інтерактивних технологій на практичних заняттях у процесі дистанційного навчання майбутніх хореографів. Гарант освітньої програми 024 «Хореографія», доцент ЧЕРВОНСЬКА Л.М. відзначила високий рівень проведення семінару-практикуму «Особливості застосування інтерактивних технологій у процесі дистанційного навчання хореографів (на матеріалі освітнього компоненту «Теорія і методика викладання сучасного танцю. 3 курс)» та висловила побажання підключати здобувачів освіти до створення презентацій та відеороликів для опанування вмінь відшуковувати необхідну інформацію, критично аналізувати і творчо переосмислювати її та застосовувати в процесі виробничої діяльності.

 

 

22 жовтня 2021 р.

концертмейстери кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії ННІСПМО (зав.каф. професор Сегеда Н.А,) провели семінар-тренінг на тему “Інноваційні технології професійної діяльності концертмейстера ЗВО в умовах дистанційного навчання”.

Захід було спрямовано на удосконалення медіа компетентності концертмейстерів у проведенні практичних занять в умовах дистанційної освіти у вищій школі; формування умінь роботи з музичним програмним забезпеченням; інтеграцію традиційних та інноваційних методів роботи.

На початку семінар-тренінгуХарченко Ю.Т. та Врубель Г.Ф. розглянули такі теоретичні питання як застосування можливостей цифрових медіа-технологій в процесі практичної роботи в режимі off/online та адаптації інформаційних технологій навчання до індивідуальних особливостей здобувачів вищої освіти.

Мітєва А.М. закцентувала увагу на завданнях концертмейстера під час online навчання. Застосування технічного обладнання та online платформ для більш ефективного навчання здобувачів освіти у вокальному класі. Ознайомлено з етапами запису аудіо файлів та специфічними навичками для успішної роботи концертмейстера для опанування матеріалу здобувачами освіти.

Переверзєва О.В. продемонструвала можливості адаптації партитури музичного твору для роботи з хоровим колективом у графічному редакторі GIMP, нотному редакторі MuseScore, аудіо редакторі Audacity. Була продемонстрована технологія створення необхідної фонотеки з вільним доступом для усіх учасників освітнього процесу на платформі YouTube.

Наприкінці семінару-практикуму його учасники мали можливість доповнити інформацію щодо практичного використання інформаційних технологій та різного програмного забезпечення відповідно до власного досвіду, ділились враженням щодо розширення можливостей інтеграції традиційних та інноваційних методів роботи на практичних заняттях та обговорено тематику для подальших тренінг-зустрічей. Своє враження і подальші побажання щодо вдосконалення інфомедійної грамотності концертмейстерів в нових освітніх умовах висловили присутні на семінарі старший викладач Брежнєва С.Б., Сопіна Л.Г., викладач Багрій Т.Є. Завідувачка кафедри, професорка Сегеда Н.А. відзначила високий методологічний рівень, практичну спрямованість доповідей учасників заходу та висловила побажання науково оформити виступи у вигляді статті або тез для поширення актуального досвіду роботи концертмейстера ЗВО в умовах дистанційного навчання.

 

 

05-06 червня 2021 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач професор Сегеда Н.А.) Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького для здобувачів вищої освіти за  освітньої програми: Середня освіта. Музичне мистецтво (за видами), рівень бакалавр та магістр проведено НАУКОВИЙ СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ за темою: “МЕТОДОЛОГІЯ ОРГАНІЗАЦІЇ НАУКОВОЇ РОБОТИ ЗДОБУВАЧІВ НА РІЗНИХ РІВНЯХ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ” (модератор – доктор філософії, викладач Сопіна Л.Г.).

ФОКУС семінар-практикуму був орієнтований на актуалізацію здатності до конструювання й моделювання музично-педагогічних проблем, задач, проектів; здійснення наукового дослідження у контексті наукової проблематики здобувачів в різних дослідницьких жанрах; розуміння методології проведення науково-педагогічних досліджень; вміня використовувати різні способи реєстрації наукових фактів, аналізувати і інтерпретувати матеріали спостережень, переводити наукові знання у площину практичного використання.

У ПЕРШИЙ ДЕНЬ було обговорено стан організації наукової діяльності в Україні, можливості дослідницької підготовки здобувачів на різних рівнях музично-педагогічної освіти; детально подано науковий апарат педагогічного дослідження; розглянуто структуру та вимоги до написання таких форм самостійного наукового дослідження здобувачів вищої освіти як тези, доповіді, статті, курсова та магістерська (дипломна) робота.

У ДРУГИЙ ДЕНЬ наукового семінар-практикуму учасники мали можливість ознайомитись з еволюцією методів в педагогіці мистецтва та обговорити можливості складання і розвитку власного дослідного проєкту або іншої форми науково-дослідної роботи. На практиці було пропрацьовано нюанси роботи з інформаційно-комунікаційними технологіями в процесі науково-дослідної роботи; обговорена медійна етика науковців та оформлення результатів науково-дослідної роботи за різними форматами наукової роботи (тези доповідей, статті, дипломні роботи); деталізовано вимоги та процедуру підготовки презентації результатів науково-дослідної роботи.

Учасники наукового семінар-практикуму, у кількості 150 осіб, в число яких входили здобувачі вищої освіти за освітніми програмами 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) та 024 Хореографія, викладачі ННІСПМО та вчителі ЗЗСО м. Мелітополь, отримали можливість подальшої безкоштовної консультації у теоретичних та практичних питаннях професійної діяльності в галузі педагогічки мистецтва.

 

 

 

18 лютого 2021 р.

Під егідою Національної всеукраїнської музичної спілки України у межах реалізації заходів, присвячених пам’яті М. Леонтовича, 18 лютого 2021 року о 9.30 відбувся науково-методичний вебінар “Принцип людиномірності в оригінальних і духовних творах М. Леонтовича”.

Захід організувала і провела кафедра теорії і методики музичної освіти та хореографії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (завідувач кафедри – доктор педагогічних наук, професор, Заслужений  працівник освіти України Сегеда Наталя Анатоліївна).

З вітальним словом до учасників заходу звернувся ПЕЛЮК Сергій Олександрович ‒ заслужений працівник культури України, голова Запорізького обласного відділення Всеукраїнської Національної музичної спілки, директор комунального закладу “Запорізький фаховий музичний коледж ім. П.І. Майбороди” Запорізької обласної ради, кавалер ордена ІІ-го, ІІІ-го ступеня “За заслуги перед Запорізьким краєм”, кавалер ордена князя Ярослава Мудрого. ПОПОВИЧ Микола Дмитрович – доктор філософських наук, професор, професор кафедри теоретико-правових та соціально-гуманітарних дисциплін Подільського державного аграрно-технічного університету виступив з доповіддю “Концепт людиновимірності як парадигма дослідження феномена культури”.

          

Члени спілки – професор Сегеда Н. А., доцент Федоров М. П., ст. викладач Терещенко С. В., викладачі Мержева Л. Ф., Переверзева О. В., Харченко Ю. Т.; ст. викладач Брежнєва С. Б., викладачі Сопіна Л. Г., Багрій Т. Є., концертмейстери кафедри Савлук І.В., Мітєва А. М., Врубель Г. Ф., Міщенко С. П. у тісній співпраці із зовнішними стейкхолдерами впродовж вебінару обмінювались думками про сучасний стан музично-педагогічного вивчення історіогенези творчості М. Леонтовича на засадах людиновимірного підходу. Зокрема, мова йшла про педагогічний потенціал тієї її частини, яка недостатньо відома шанувальникам хорової культури України.

Заявлений науково-методичний вебінар відкрив цикл заходів кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького на 2021 н. р., присвячених сучасній науковій, педагогічній, музикологічній рефлексії хорової  спадщини М. Леонтовича та її популяризації у некласичний спосіб із застосуванням сучасних інформаційних технологій.

*

*

12-13 грудня 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н.А.) для здобувачів вищої освіти (бакалавр) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти, освітньої програми: Середня освіта. Музичне мистецтво (за видами) проведено науково-методичний ONLINE-СЕМІНАР на тему: «Гігієна дитячого голосу». Семінар провела кандидат педагогічних наук, доцент Панченко Г.П.

МЕТА СЕМІНАРУ полягала у розкритті педагогічних засад розвитку голосу, висвітленні основних питань анатомо-фізіологічних особливостей голосоутворення дітей та вікової періодизації розвитку їхнього голосу, обґрунтуванні педагогічних умов, що якісно впливають на розвиток дитячого голосу.

У ПЕРШІЙ ЧАСТИНІ семінару було наведено цікаві дані про голос людини, висвітлено особливості будови її голосу; схарактеризовано головні природні властивості дитячого голосу; надано характеристику дитячих голосів різних вікових категорій; обґрунтовано використання групи методів, які сприяють розвитку вокальних здібностей.

У ДРУГІЙ ЧАСТИНІ семінару були розглянуті питання про прийоми визначення типу та виду голосу, вокальну техніку – як основного фактору збереження співацького голосу, вплив правильно сформованих вокальних навичок на перебіг мутаційних процесів підлітків; порушення голосу в передмутаційному та ранньому мутаційному періодах; правила охорони співацького голосу; основні профілактичні заходи щодо збереження голосу  дітей та дорослих.

Учасники семінару високо оцінили якість та корисність представленого матеріалу для застосування у власній професійній діяльності.

8

 

12 – 13 грудня 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н. А.) для здобувачів вищої освіти (бакалавр) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти; освітня програма Середня освіта. Музичне мистецтво (за видами) проведено НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ONLINE-СЕМІНАР за темою «Специфіка організації концертної діяльності у шкільних та позашкільних навчальних закладах» (модератор – викладач диригентсько-хорових дисциплін, Мержева Л.Ф.).

До семінару приєдналися 20 учасників – викладачів і адміністраторів ЗСО, загальноосвітніх шкіл, музичних шкіл та шкіл мистецтв з Оріхова, Дніпра, Новоніколаївки, Мелітополя, Запоріжжя, Маріуполя, Токмака, Енергодара, Запоріжжя, Генічеська, тощо.

Метою семінару було донести до організаторів концертів «рецепти» побудови концертних програм та особливості організації у шкільних та позашкільних навчальних закладах.

В перший день наукового семінару спікер обговорював з учасниками поняття концерту, специфіка, класифікація та види концертів, було виявлено відмінність збірного концерту від театралізованого концерту. Теоретичні питання супроводжувалися практичними завданнями.

В другий день наукового семінару спікером було надано методичні та практичні рекомендації по організації і проведенню концертів, були розкрити основні етапи організації та проведення концерту, здобувачі вищої освіти самостійно спробували розробити сценарій типового концерту та окремих театралізованих номерів.

Учасники науково-методичного семінару високо оцінили якість представленого теоретичного та практичного матеріалу та корисність для застосування у власній професійній діяльності.

*

8

8

5-6 грудня та 12-13 грудня 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач доктор педагогічних наук, професор Сегеда Н. А.) було проведено цикл науково-методичних online-семінарів для здобувачів вищої освіти освітньо-професійної програми Хореографія на теми: “Особливості роботи балетмейстера над хореографічною постановкою: запис хореографічного твору (етюду, комбінації)” та “Особливості роботи балетмейстера над хореографічною постановкою: аналіз музичного твору”.

Метою семінару першого і другого дня, керівником якого стала кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри Ускова Альона Леонідівна, було удосконалення професійних умінь та навичок здобувачів вищої освіти щодо роботи балетмейстера з оформлення творчого проекту;  формування у здобувачів вищої освіти вміння науково-методично записувати творчу роботу, виявляючи здатність до педагогічного тлумачення змісту хореографічного твору, етюду, комбінації.

Під час заходу в учасників були сформовані ключові компетентності: здатність збирати, обробляти, аналізувати, синтезувати та інтерпретувати художню інформацію з метою створення хореографічної композиції, здатність застосовувати традиційні й альтернативні інноваційні технології (відео-, TV-, цифрове, медіа- мистецтва і т. ін.) в процесі створення мистецького проекту, його реалізації та презентації.

                

Метою семінару третього і четвертого дня, керівником якого стала магістр педагогічної освіти, концертмейстер кафедри Савлук Ірина Віталіївна, було  удосконалення професійних умінь та навичок здобувачів вищої освіти щодо роботи балетмейстера з музичним супроводом; формування у здобувачів вищої освіти вміння працювати з музичним супроводом хореографічної постановки, виявляючи здатність до художньо-педагогічного тлумачення змісту музичного твору.

Під час заходу в учасників були сформовані практичні уміння й навички: уміння здійснювати теоретичний аналіз музичного супроводу з позиції балетмейстера; вміння застосовувати методичні прийоми щодо професійного відбору музичного твору для хореографічної постановки;  навички щодо використання засобів музичної виразності в процесі здійснення постановки танцю.

 

Учасники циклу науково-методичних семінарів (62 учасники) високо оцінили якість та користь наданого матеріалу для застосування як в процесі навчання, так і у подальшій  професійній діяльності  в галузі мистецтва.

*

*

5 – 6 грудня 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач професор Сегеда Н. А.) Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького для здобувачів вищої освіти Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти, освітньої програми: Середня освіта. Музичне мистецтво (за видами), (рівень бакалавр) проведено науково-методичні онлайн-семінари за темами: “Види музичної діяльності на уроках мистецтва”, “Види музичної діяльності на уроках мистецтва”. Семінари проводили кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії Брежнєва Світлана Борисівна; аспірант Софійської Національної музичної академії, концертмейстер Мітєва Арина Миколаївна – магістр, викладач диригентсько-хорових дисциплін; Харченко Юлія Тлеубеківна – магістр, викладач методики музичного навчання.

Метою семінарів є поширення й удосконалення професійних умінь і навичок здобувачів вищої освіти; поглиблення знань здобувачів вищої освіти з теорії і практики роботи в загальноосвітній школі; формування творчого підходу до професії вчителя в умовах Нової української школи.

У процесі обговорення учасники розглядали питання щодо основних видів діяльності учнів на уроках мистецтва, його особливостей. Актуалізовано увагу щодо значення нестандартних уроків мистецтва, розвитку дитячої музичної творчості.

Теоретичні питання супроводжувалися практичними завданнями. Здобувачі вищої освіти самостійно спробували розробити план-конспект нестандартного уроку мистецтва (за вибором).

Учасники семінару високо оцінили якість представленого матеріалу та користь для використання у власній професійній діяльності.

 

5-6 жовтня 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н.А.) для здобувачів вищої освіти (бакалавр) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти, освітньої програми: Середня освіта. Музичне мистецтво (за видами) проведено Науково-методичний ONLINE-СЕМІНАР за темою: «Психолого-педагогічний супровід формування професійної культури педагога-музиканта в освітньому процесі: наука і практика.» Семінар проводила викладач Переверзєва Олена Валентинівна – магістр диригентсько-хорових дисциплін.

МЕТОЮ СЕМІНАРУ було розкрити сутність і зміст поняття “професійна культура” як критерій професійної компетентності майбутнього вчителя музичного мистецтва, дослідити та обґрунтувати психолого-педагогічні умови формування професійної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва в процесі фахової підготовки у закладах вищої освіти.

В ПЕРШИЙ ДЕНЬ було висвітлено мотиваційну складову формування професійної культури в процесі саморозвитку професійних компетентностей майбутнього вчителя музичного мистецтва та систематизовано методи і форми психолого-педагогічного супроводу зростання професійної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва в умовах фахової підготовки у закладах вищої освіти.

В ДРУГИЙ ДЕНЬ було виявлено психолого-педагогічні умови формування педагогічної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва та проаналізовано теоретико-методологічні аспекти формування педагогічної культури майбутнього вчителя в освітньому процесі.

Учасники семінару високо оцінили якість та корисність представленого матеріалу для застосування у власній професійній діяльності.

переглянути програму семінару

*

*

7-8 та 14-15 листопада 2020 р.

відбувся науково-методичний онлайн-семінар «Теоретико-методологічні аспекти вивчення екзерсису народно-сценічного танцю біля станка», який проводиться за ініціативи кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії у межах заходів щодо комерціалізації наукової діяльності Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Модератором онлайн-семінару виступає кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії ЧЕРВОНСЬКА Лілія Миколаївна.

У семінарі брали участь 36 учасників: викладачі хореографічних дисциплін з різних міст України (Комунальний заклад «Мелітопольський фаховий коледж культури і мистецтв» Запорізької обласної ради; Комунальний заклад Львівської обласної ради «Самбірський коледж культури і мистецтв» (м.Самбір, Львівська обл.); КЗ «Якимівська дитяча музична школа»; Риковська школа мистецтв та інші), керівники хореографічних колективів м. Мелітополя та здобувачі вищої освіти першого ступеня «Бакалавр» ОП Хореографія Мелітопольського Державного педагогічного Університету імені Богдана Хмельницького.

Викладачі хореографічних дисциплін з різних міст України мали можливість обговорити теоретичні та практичні аспекти вивчення екзерсису народно-сценічного танцю біля  станка як основу професійного становлення та розвитку майбутніх хореографів.

Також їм було запропоновано ознайомитись з матеріалами майстер-класу з дисципліни «Теорія і практика народного танцю» для здобувачів вищої освіти першого року навчання, проведений викладачем кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії  Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького ПРОСКУРІНОЮ Ганною Володимирівною.

По завершенню онлайн-семінару «Теоретико-методологічні аспекти вивчення екзерсису народно-сценічного танцю біля станка» натхненні викладачі висловлювали слова подяки та бажання подальших зустрічей.

 

14 – 15 листопада 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н.А.) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти проведено науково-методичний СЕМІНАР за темою: “Теорія і практика змішаного навчання здобувачів і викладачів мистецьких спеціальностей: технологія роботи в системі Moodle”, спікерами якого виступили професор Наталя Сегеда та асистент Людмила Колоніна (Л.Сопіна).

Метою семінару була популяризація системного розуміння змішаного навчання (його сутності, структури, цілей, технологій, функцій викладача як куратора змісту мистецької освіти) з врахуванням специфіки роботи на платформі Moodle.

Викладачі та здобувачі спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) 2 групи (1 група учасників – 07-08 листопада)  мали можливість окреслити та проаналізувати теоретико-методичні засади використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі опанування мистецьких спеціальностей. Активного обговорення набули якісні властивості навчання за допомогою мультимедіа, моделі мобільного навчання, основні причини неефективного використання технології веб 1.1 та саму концепцію навчання впродовж життя. У формі відритого практикуму були розглянуті практичні основи роботи  на платформі MOODL та надана можливість апробації отриманих знань з подальшим доробкою проблемних питань. На прикінці зустрічі учасникам семінару був розіслан дарунок у вигляді бонусної content-допомоги.

Учасники науково-методичного семінару обох груп (64 учасника) високо оцінили якість та користь наданого матеріалу для застосування як в процесі професійної підготовки так і у подальшій  професійній діяльності  в галузі мистецтва.

 

07-08 листопада 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н.А.) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти проведено науково-методичний СЕМІНАР за темою: “Теорія і практика змішаного навчання здобувачів і викладачів мистецьких спеціальностей: технологія роботи в системі Moodle”, спікерами якого виступили професор Наталя Сегеда та асистент Людмила Колоніна (Л.Сопіна).

Метою семінару була популяризація системного розуміння змішаного навчання (його сутності, структури, цілей, технологій, функцій викладача як куратора змісту мистецької освіти) з врахуванням специфіки роботи на платформі Moodle.

Викладачі та здобувачі спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) мали можливість окреслити та проаналізувати теоретико-методичні засади використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі опанування мистецьких спеціальностей. Були розглянуті практичні основи роботи  на платформі MOODLЕ та з використанням кейс-методу опрацьовані проблемні питання.

Натхнені теоретично-методичною та прикладною складовою семінару учасники високо оцінили якість та користь наданого матеріалу для застосування як в процесі професійної підготовки так і у подальшій  професійній діяльності  в галузі мистецтва.

 

31 жовтня та 01 листопада 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н.А.) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти проведено науково-методичний СЕМІНАР за темою: “Теорія і практика змішаного навчання здобувачів і викладачів мистецьких спеціальностей: технологія роботи в системі Moodle”, спікерами якого виступили професор Наталя Сегеда та асистент Людмила Колоніна (Л.Сопіна).

Метою семінару була популяризація системного розуміння змішаного навчання (його сутності, структури, цілей, технологій, функцій викладача як куратора змісту мистецької освіти) з врахуванням специфіки роботи на платформі Moodle.

Викладачі та здобувачі спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) мали можливість окреслити та проаналізувати теоретико-методичні засади використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі опанування мистецьких спеціальностей. Були розглянуті практичні основи роботи  на платформі MOODLЕ та з використанням кейс-методу опрацьовані проблемні питання.

Натхнені теоретично-методичною та прикладною складовою семінару учасники високо оцінили якість та користь наданого матеріалу для застосування як в процесі професійної підготовки так і у подальшій  професійній діяльності  в галузі мистецтва.

 

17-18 ЖОВТНЯ 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н.А.) для здобувачів вищої освіти (бакалавр) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти, освітньої програми: Середня освіта. Музичне мистецтво (за видами) проведено Науково-методичний ONLINE-СЕМІНАР на тему: «Виконавська інтерпретація в контексті розвитку артистичних здібностей педагога-музиканта: наука і практика.» Семінар проводила викладач Переверзєва Олена Валентинівна – магістр диригентсько-хорових дисциплін.

Метою семінару було визначення структури артистизму і закономірностей його втілення в виконавської діяльності; виявлення особливостей взаємозв’язку педагогічних та артистичних здібностей в професійному розвитку педагога-музиканта.

В перший день було проаналізовано індивідуальні моделі сценічної поведінки, виявлено чинники, що впливають на їх формування; встановлено художньо-естетичні прояви артистизму як явища творчої діяльності і визначено значення особистості виконавця;

В другий день було виявлено психологічні передумови артистизму, досліджено характер проявів артистизму і визначено типи артистизму; систематизовані домінантні риси артистизму окремих груп виконавців.

Учасники семінару високо оцінили якість та корисність представленого матеріалу для застосування у власній професійній діяльності.

 

 

17-18 ЖОВТНЯ 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н.А.) для здобувачів вищої освіти (бакалавр) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти, освітньої програми: Середня освіта. Музичне мистецтво (за видами) проведено Науково-методичний ONLINE-СЕМІНАР на тему: «Виконавська інтерпретація в контексті розвитку артистичних здібностей педагога-музиканта: наука і практика.» Семінар проводила викладач Переверзєва Олена Валентинівна – магістр диригентсько-хорових дисциплін.

Метою семінару було визначення структури артистизму і закономірностей його втілення в виконавської діяльності; виявлення особливостей взаємозв’язку педагогічних та артистичних здібностей в професійному розвитку педагога-музиканта.

В перший день було проаналізовано індивідуальні моделі сценічної поведінки, виявлено чинники, що впливають на їх формування; встановлено художньо-естетичні прояви артистизму як явища творчої діяльності і визначено значення особистості виконавця;

В другий день було виявлено психологічні передумови артистизму, досліджено характер проявів артистизму і визначено типи артистизму; систематизовані домінантні риси артистизму окремих груп виконавців.

Учасники семінару високо оцінили якість та корисність представленого матеріалу для застосування у власній професійній діяльності.

 

 

10 – 11 жовтня 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач – проф. Сегеда Н. А.) для здобувачів вищої освіти (бакалавр) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти; освітня програма Середня освіта. Музичне мистецтво (за видами) було проведено НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ONLINE-СЕМІНАР на тему «Психологічна природа сценічного хвилювання. Методи і способи підготовки до концертного виступу: наука і практика» (модератор – викладач диригентсько-хорових дисциплін, Мержева Л.Ф.).

До семінару приєдналися 22 учасники – викладачі і адміністратори ЗСО, шкіл мистецтв, музичних шкіл з Новомиколаївки, Кам’янського, Дніпродзержинську, Мелітополя, Запоріжжя, Маріуполя, Токмака, Запоріжжя, Генічеська, Кирилівки, Новомосковська тощо.

Метою семінару було виявити різновиди сценічного хвилювання у процесі виконавської діяльності та розкрити методи педагогічного впливу і способи внутрішнього налаштування в процесі підготовки до концертного виступу.

В перший день наукового семінару спікер обговорював з учасниками взаємозв’язок типу темпераменту і форми прояву сценічного хвилювання в музичній психології; було здійснено психологічну установку на музично-виконавську діяльність. Теоретичні питання супроводжувалися практичними завданнями.

                 

В другий день здобувачі вищої освіти самостійно спробували за допомогою спеціальних вправ внутрішньо налаштуватися на концертний виступ. Для якісного покращення сценічної витримки було розкрито сутність та апробовано методи педагогічного впливу на внутрішній стан виконавця.

Учасники науково-методичного семінару високо оцінили якість представленого теоретичного і практичного матеріалу та корисність для застосування у власній професійній діяльності.

 

 

 

 

10-11 жовтня 2020 р.

відбувся  НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ОНЛАЙНСЕМІНАР «ФОРМУВАННЯ ВИКОНАВСЬКОІНТЕРПРЕТАЦІЙНИХ НАВИЧОК ПЕДАГОГА-МУЗИКАНТА: НАУКА І ПРАКТИКА» ( модератор Багрій Т.Є.).

До семінару долучилися 22 учасники – учителі закладів загальної середньої освіти та викладачі музичних закладів Запорізької, Херсонської, Донецької областей, м. Дніпро, м. Мелітополь.

Проведення семінару складалося з двох частин.

У перший день висвітлювалися теоретичні аспекти інтерпретації музичного твору як певного ступеня його розуміння, освоєння, сприйняття та особливості засобів музичної виразності.

                  

Другий день семінару був присвячений вирішенню практичних завдань: ретельному аналізу музичних творів, створенню власних інтерпретацій, використанню різноманітних технологій у відтворенні музики, порівняльній характеристиці  музично-виконавських інтерпретацій. Учасники семінару мали нагоду обмінятися враженнями, поділися досвідом власних підходів до виконавсько-інтерпретаційного процесу.

 

 

27 – 28 червня 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач професор Сегеда Н. А.) для викладачів та концертмейстерів Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти; КЗ “Вознесенська мистецька школа” МРР ЗО проведено науково-методичний онлайн-семінар за темою: “Робота над партитурою вокально-хорового твору”. Семінар проводила аспірант Софійської Національної музичної академії, концертмейстер Мітєва Арина Миколаївна – магістр, викладач диригентсько-хорових дисциплін.

Метою семінару є виокремлення провідних методологічних напрямків щодо хормейстерської діяльності, співацької культури; формування творчого підходу до власної професійної діяльності відповідно до Національної стратегії розвитку освіти в Україні.

У процесі обговорення учасники розглядали питання щодо хорового співу як виду мистецтва, його особливостей. Актуалізовано увагу щодо значення і функцій музично-теоретичного та вокально-інтонаційного аналізу партитури вокально-хорового твору та питанням виконавсько-диригентської роботи над хоровою партитурою.

Теоретичні питання супроводжувалися практичними завданнями та обговоренням актуальних питань, пов’язаних із власним професійним досвідом.

Учасники семінару високо оцінили якість представленого матеріалу та користь для використання у власній професійній діяльності.

 

 

20 – 21 червня 2020 р.

кафедрою теорії і методики музичної освіти та хореографії (завідувач проф. Сегеда Н. А.) для здобувачів вищої освіти (бакалавр) Навчально-наукового інституту соціально-педагогічної та мистецької освіти, освітньої програми: Середня освіта. Музичне мистецтво (за видами) проведено науково-методичний онлайн-семінар за темою: “Етапи розучування шкільного пісенного репертуару”. Семінар проводила викладач Харченко Юлія Тлеубеківна – магістр, викладач музичного навчання.

Метою семінару є поширення знань здобувачів вищої освіти щодо використання стратегій, прийомів і технологій Нової української школи на уроках музичного мистецтва; поглиблення знань здобувачів вищої освіти з теорії і практики вокально-хорової роботи в закладах загальної освіти.

У процесі обговорення учасники розглядали питання щодо методичних вимог та принципів відбору шкільного пісенного репертуару та розспівування для вокально-хорової роботи з учнями на уроках музичного мистецтва. Обговорено основні підходи щодо послідовності розучування шкільної пісні (підготовка до слухання твору, попередня бесіда про пісню; показ твору; аналіз, розучування; повторення). Теоретичні питання супроводжувалися практичними завданнями. Здобувачі вищої освіти самостійно спробували підібрати на слух мелодію та елементарно ускладнити акомпанемент шкільної пісні (за вибором).

Учасники семінару високо оцінили якість представленого матеріалу та корисність для застосування у власній професійній діяльності.

 

24, 30, 31 травня 2020 р.

НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ОНЛАЙН-СЕМІНАР «ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА» (24, 30, 31.05. 2020р.), модератором якого виступила кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії ЧЕРВОНСЬКА Лілія Миколаївна.

У семінарі брали участь 45 викладачів хореографічних дисциплін з різних міст України: Комунальний заклад «Мелітопольський фаховий коледж культури і мистецтв» Запорізької обласної ради; Комунальний початковий спеціалізований мистецький навчальний заклад «Школа сучасних театрально-сценічних напрямів» (м.Харків);  Калуський коледж культури і мистецтв (м.Калуш, Івано-Франківська обл.);  Комунальний заклад Львівської обласної ради «Самбірський коледж культури і мистецтв» (м.Самбір, Львівська обл.); Дніпровський коледж культури та мистецтва (м.Дніпро); КЗ «Якимівська дитяча музична школа»; Риковська школа мистецтв; Мелітопольська школа мистецтв та інші), керівники хореографічних колективів м. Мелітополя та здобувачі вищої освіти першого ступеня «Бакалавр» ОП Хореографія Мелітопольського Державного педагогічного Університету імені Богдана Хмельницького.

Для обміну досвідом за тематикою науково-методичного онлайн-семінару було запрошено фахівці в галузі сучасного хореографічного мистецтва: ШУПЛЕЦОВА-ІЛОГУ Анастасія Олексіївна – викладач Мелітопольського Державного педагогічного Університету імені Богдана Хмельницького, керівник студії сучасної хореографії «Xmissija» та ГАВРИЛЮК Анна Олександрівна –  здобувач вищої освіти другого ступеня «Магістр» Мелітопольського Державного педагогічного Університету імені Богдана Хмельницького, викладач Дніпровського коледжу культури та мистецтва, керівник студії сучасної хореографії «Рельєф» (м. Дніпро).

Викладачі хореографічних дисциплін обговорювали сучасне хореографічне мистецтво як засіб саморозвитку особистості. Також їм було запропоновано ознайомлення з технікою «низького польоту» Fly Low Девіда Замбрано та надана можливість залучитись до практичного виконання базових елементів Street Dance (хіп-хоп, денсхол, хаус).
По завершенню онлайн-семінару натхненні викладачі висловлювали слова подяки та бажання подальших зустрічей.
 
 
 

16-17 та 23-24 травня 2020 р.

Науково-методичний online-семінар «АКТУАЛЬНІ ДИСТАНЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ МУЗИЧНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ЦИВІЛІЗАЦІЙНИХ ВИКЛИКІВ: ДОСВІД ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХКРИЗОВИХ ЯВИЩ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МЕДІАКУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА» (16-17 та 23-24 травня 2020 року), модератором якого стала завідувачка кафедри, доктор педагогічних наук, професор Сегеда Н.А.
 
Для обговорення актуальних питань сьогодення та обміну досвідом подолання кризових явищ в дистанційній музично-педагогічній освіті було запрошено фахівців в галузі педагогіки музичного мистецтва, а саме: ПОКОТИЛЬСЬКУ Ганну Віталіївну (вчитель Мелітопольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 25 Мелітопольської міської ради Запорізької області, керівник методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва (м. Мелітополь), методист Дитячого закладу оздоровлення та відпочинку “Чайка”, аспірантка МДПУ імені Богдана Хмельницького), ТЕРЕЩЕНКО Світлану Веніамінівну (вчитель Мелітопольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 25 Мелітопольської міської ради Запорізької області, кандидат педагогічних наук, старший викладач нашої кафедри), КУЛАГУ Тетяну Олександрівну (викладач сольного співу і саксофону, завідувач відділу музичного мистецтва естради КЗ «Маріупольська музична школи №1 Маріупольської міської ради», аспірантка МДПУ імені Богдана Хмельницького) та КОЛОНІНУ Людмилу Геннадіївну (аспірантка МДПУ імені Богдана Хмельницького).
                                                  

До семінару приєдналися 96 учасників – викладачів і адміністраторів ЗСО, шкіл мистецтв, музичних шкіл з Києва, Кам’янського, Дніпра, Мелітополя, Запоріжжя, Маріуполя, Марганця, Новомосковська, Токмака, Одеси, Запоріжжя, Генічеська, Сіверська, Новомосковська, Харкова і районів. Їм було продемонстровано як створити урок за допомогою ряду програм для відео-монтажу, набору нотного тексту, графічних та аудіо редакторів, інтелект-карт; як створити флеш-анімацію до пісні, використовуючи власні малюнки; авторську музичну листівку; як намалювати автопортрет; створити музей у грі Майнкрафт і провести екскурсію у віртуальному світі комп’ютерної гри. Присутні ознайомились з прикладами творчих завдань, спрямованих на арт самовираження підлітків засобами музичного, образотворчого, хореографічного видів мистецтва, які можна виконати, використовуючи можливості смартфона в умовах дистанційного навчання.

 
Учасники online-семінару мали можливість отримати мотиваційний навігатор пошуку джерел освітніх платформ для професійного розвитку і, натхнені прикладною складовою доповіді, в подальшому самостійно опановувати сучасні інформаційні технології для розвитку професійної медіакомпетентності у неформальній освіті педагога-музиканта.
                                                                                         
Відгуки учасників підтвердили, що отримана інформація є корисною для роботи і допоможе в створенні цікавих і різноманітних завдань для учнів в умовах дистанційного музичного навчання!

 

ДОКЛАДНІШЕ по кожному дню:

НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ONLINE СЕМІНАР «Актуальні дистанційні технології музичного навчання в умовах цивілізаційних викликів: досвід подолання освітніх кризових явищ і перспективи розвитку медіакультури вчителів мистецтва» 

16-17 та 23-24 травня 2020р.

У межах комерціалізації наукової діяльності науково-педагогічних працівників МДПУ імені Богдана Хмельницького семінар реалізується на платній основі.

Учасники онлайн-семінару отримають електронні сертифікати (8 год).

 

16 травня 2020 р. було відкрито чотириденний НАУКОВО-МЕТОДИЧНИЙ ONLINE-СЕМІНАР «АКТУАЛЬНІ ДИСТАНЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ МУЗИЧНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ЦИВІЛІЗАЦІЙНИХ ВИКЛИКІВ: ДОСВІД ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ КРИЗОВИХ ЯВИЩ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МЕДІАКУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА» модератором якого виступила завідувачка кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії МДПУ імені Богдана Хмельницького д.п.н., професор Сегеда Н.А. Вчителі музичного мистецтва ЗСО та вчителі ЗОМС м. Мелітополь та Мелітопольського району мали можливість отримати мотиваційний навігатор  пошуку джерел освітніх платформ  для професійного розвитку педагога-музиканта. Натхнені прикладною складовою доповіді учасники online-семінару опановуватимуть сучасні інформаційні технології для розвитку професійної медіакомпетентності у неформальній освіті педагогів-музикантів.

Триває другий день чотириденного науково-методичного online-семінару «АКТУАЛЬНІ ДИСТАНЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ МУЗИЧНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ЦИВІЛІЗАЦІЙНИХ ВИКЛИКІВ: ДОСВІД ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ КРИЗОВИХ ЯВИЩ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МЕДІАКУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА», модератором якого виступає завідувачка кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії МДПУ імені Богдана Хмельницького д.п.н., професор Сегеда Н.А.

Спікер цього дня – Покотильська Ганна Віталіївна, вчитель Мелітопольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 25 Мелітопольської міської ради Запорізької області, керівник методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва (м. Мелітополь), методист Дитячого закладу оздоровлення та відпочинку “Чайка”, а також аспірантка МДПУ імені Богдана Хмельницького підготувала доповідь, метою якої було ознайомлення слухачів з форматами роботи online та offline в умовах дистанційного навчання. Викладачам та адміністраторам ЗСО, шкіл мистецтв, музичних шкіл з Києва, Кам’янського, Дніпра, Мелітополя, Запоріжжя, Маріуполя, Марганця, Новомосковська, Токмака і районів було продемонстровано як створити урок за допомогою ряду програм для відео-монтажу, графічних та аудіо редакторів. Зацікавлено учасники семінару спостерігали за тим, як Анна Віталіївна створює інтелект-карту і checklist, щоб потім, натхнені прикладною складовою заходу, самостійно опановувати сучасні інформаційні технології.

                                                              

Триває третій день (23.05.2020) чотириденного науково-методичного online-семінару «АКТУАЛЬНІ ДИСТАНЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ МУЗИЧНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ЦИВІЛІЗАЦІЙНИХ ВИКЛИКІВ: ДОСВІД ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ КРИЗОВИХ ЯВИЩ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МЕДІАКУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА», модератором якого виступає завідувачка кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії МДПУ імені Богдана Хмельницького д.п.н., професор Сегеда Н.А.

Доповідач цього дня – Терещенко Світлана Веніамінівна, вчитель Мелітопольської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 25 Мелітопольської міської ради Запорізької області, кандидат педагогічних наук, старший викладач нашої кафедри підготувала виступ, метою якого було ознайомлення слухачів з прикладами творчих завдань з інтегрованого курсу мистецтво для учнів 5-8 класів, які можна виконати, використовуючи можливості смартфона в умовах дистанційного навчання. Викладачам ЗСО, шкіл мистецтв, музичних шкіл з Дніпра, Мелітополя, Маріуполя, Одеси, Запоріжжя, Генічеська, Сіверська і районів було продемонстровано як створити флешанімацію до пісні, використовуючи власні малюнки; авторську музичну листівку; як намалювати автопортрет; створити музей у грі Майнкрафт і провести екскурсію у віртуальному світі комп’ютерної гри. Світлана Веніамінівна запропонувала до уваги учасників творчі завдання, спрямовані на арт самовираження підлітка засобами музичного, образотворчого, хореографічного видів мистецтва, адже вони мають невичерпний розвивальний потенціал для підростаючого покоління.

Сподіваємось, що отримана інформація буде корисною для роботи кожного учасника семінару і допоможе в створенні цікавих і різноманітних завдань для ваших учнів!

                       

Сьогодні, 24 травня, закінчився чотириденний науково-методичний online-семінар «АКТУАЛЬНІ ДИСТАНЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ МУЗИЧНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ЦИВІЛІЗАЦІЙНИХ ВИКЛИКІВ: ДОСВІД ПОДОЛАННЯ ОСВІТНІХ КРИЗОВИХ ЯВИЩ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МЕДІАКУЛЬТУРИ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА», модератором якого стала завідувачка кафедри теорії і методики музичної освіти та хореографії МДПУ імені Богдана Хмельницького д.п.н., професор Сегеда Н.А.

Спікери цього дня – Кулага Тетяна Олександрівна, викладач сольного співу і саксофону, завідувач відділу музичного мистецтва естради КЗ «Маріупольська музична школи №1 Маріупольської міської ради», аспірантка МДПУ імені Богдана Хмельницького та Колоніна Людмила Геннадіївна, аспірантка  МДПУ імені Богдана Хмельницького. Метою доповіді Тетяни Олександрівни було ознайомлення учасників семінару з комп’ютерними програмами по набору нотного тексту та аудіо редакторами, які вона використовує для написання фонограм і транспонування на заняттях з вокалу. Людмила Геннадіївна розглянула основні ідеї та методи забезпечення дистанційної комунікації для формування індивідуальної освітньої траєкторії педагога-музиканта. Спікером були надані практичні рекомендації щодо питання академічної доброчесності на теренах інтернет простору.

Викладачі ЗСО, шкіл мистецтв, музичних шкіл з Дніпра, Мелітополя, Запоріжжя, Токмака, Новомосковська, Харкова, Кирилівки і районів зацікавлено слухали семінар, щоб потім, натхнені прикладною складовою заходу, самостійно опановувати сучасні інформаційні технології для розвитку професійної медіакомпетентності у неформальній освіті педагогів-музикантів.