НОВИНИ АРХІВ

ВІТАЄМО НАШИХ ЗДОБУВАЧІВ ІЗ ПЕРЕМОГОЮ В КОНКУРСІ ТВОРЧИХ РОБІТ

Всеукраїнський конкурс творчих робіт «Національно-патріотичне становлення молоді» до Дня Соборності України проводився Інститутом політико-правових та релігійних досліджень. У ньому взяли участь наші здобувачі вищої освіти, які навчаються за ОП Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.

Метою Конкурсу було сприяння утвердженню української національної та громадянської ідентичності, поширення патріотичних ідей, виявлення і підтримка обдарованої молоді, заохочення до патріотичної творчості захисників і захисниць України через участь у мистецьких проектах, підвищення рівня обізнаності про історію становлення сучасної української культури й мистецтва, створення умов для її творчого зростання.

За результатами Конкурсу здобувачці вищої освіти Кіровій Дар’ї Олексіївні присвоєно диплом ІІ ступеня, Орині Артурівні – диплом ІІІ ступеня.

Вітаємо наших здобувачів із перемогою та бажаємо подальших визначних досягнень!

 

 

 

ЗАХИСТ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ 012 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА І 231 СОЦІАЛЬНА РОБОТА

23-27 грудня 2024 року на кафедрі дошкільної освіти і соціальної роботи факультету соціально-педагогічної та мистецької освіти відбувся захист кваліфікаційних робіт здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальностями 012 Дошкільна освіта ОП Дошкільна освіта. Логопедія, ОП Дошкільна освіта. Початкова освіта та 231 Соціальна робота ОП Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері денної та заочної форм навчання.

У своїх роботах здобувачі магістерського рівня висвітлювали актуальні теми сучасної дошкільної освіти, логопедії, початкової освіти та соціальної роботи. Були представлені дослідження з проблематики інтеграції дітей з особливими освітніми потребами, формування лідерських якостей, розвитку комунікативних навичок, впровадження інноваційних методів навчання, а також соціальної адаптації вразливих категорій населення, профілактики негативних явищ в молодіжному середовищі, формування стійкості до соціальних ризиків тощо.

Комісії відзначили високий рівень підготовки, інноваційний підхід до розробки методичних матеріалів та відповідність тем досліджень сучасним освітнім тенденціям і актуальним соціальним проблемам. Особливу увагу привернули практичні рекомендації, запропоновані здобувачами, які мають перспективи для впровадження у професійній діяльності.

Випускники не лише продемонстрували відмінні професійні знання, але й отримали схвальні відгуки за чіткість і змістовність презентацій своїх досліджень, уміння аргументувати власні висновки та відповідати на запитання комісії.

Захист став яскравою подією навчального року, підкресливши готовність випускників до подальшої професійної діяльності. Вітаємо наших здобувачів із успішним завершенням підсумкової атестації!

 

 

 

ЗВІТНА КОНФЕРЕНЦІЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ (ОЗНАЙОМЛЮВАЛЬНОЇ)

3 грудня 2024 р. відбулася звітна конференція з навчальної практики (ознайомлювальної) у здобувачів вищої освіти 1 курсу спеціальності 231 Соціальна робота ОПП Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері. Даний вид практики є складовою частиною освітнього компонента Соціальна робота з навчальною практикою (ознайомлювальною). Проходження практики відбувалося протягом тижня (18.11.2024 р. – 22.11.2024 р.). За цей час здобувачі ознайомилися з напрямами роботи в організаціях, що здійснюють соціальну роботу з дітьми та молоддю, сформували уявлення про особливості майбутньої практичної діяльності у професійній сфері.

На конференції здобувачі вищої освіти представили свою звітну документацію, ознайомивши присутніх із результатами своєї проблемно-пошукової, дослідної, аналітичної та творчої діяльності. Підготовлені звіти відзначилися детальністю представленого матеріалу, змістовністю висновків, наявністю власних міркувань на основі аналізу та узагальнення особистого практичного досвіду.

За період проходження навчальної практики здобувачі вищої освіти мали виконати наступні завдання:

  1. Ознайомитись зі специфікою діяльності різних соціальних установ та організацій.
  2. Ознайомитись із документацією закладу/установи/організації.
  3. Ознайомитись із технологіями у професійній діяльності соціального працівника.
  4. Підготувати щоденник практики.
  5. Підготувати методичні матеріали.

Усі здобувачі вдало виступили на звітній конференції та своєчасно надали звітні матеріали для оцінювання. Вітаємо наших першокурсників із успішним проходження практики!

 

 

 

УЧАСТЬ У СЕМІНАРІ-ТРЕНІНГУ «ДЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ ТОЛЕРАНТНІСТЬ?»

Викладачі кафедри дошкільної освіти і соціальної роботи взяли участь у інтерактивному семінарі-тренінгу «Де починається толерантність?», який відбувся 16 листопада в Києві.

Налагодження тісної взаємодії між громадою та органами державної влади є одним із завдань діяльності соціальних працівників, підготовка яких здійснюється за освітньою програмою «Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері». Зростаюча кількість переселенців та різноманітність культурного середовища визначає актуальність підготовки майбутніх соціальних працівників до взаємодії з внутрішньо переміщеними особами та представниками національних меншин і ставить завдання не лише формування професійних компетенцій, а й розвитку міжкультурної чутливості, емпатії та здатності працювати з уразливими групами населення.

Важливими аспектами в підготовці майбутніх соціальних працівників постає формування здатності до реалізації посередницької функції в роботі з різними категоріями населення, а також залучення ресурсів громади до вирішення проблемних питань. Тому до освітнього компонента «Технології соціальної роботи з курсовою роботою» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота розроблено тему «Соціальна послуга посередництва (медіація) в роботі з вразливими групами населення»; до освітнього компонента «Соціальна робота в територіальній громаді» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота розроблена тема «Соціальна послуга посередництва в роботі з етнічними громадами».

У ході обговорення зазначених питань зі стейкхолдерами було визначено, що підготовка до взаємодії з вразливими групами населення, такими як ВПО та національні меншини, реалізації питань розв’язання конфліктів має стати не лише частиною професійного розвитку, а й основою формування толерантності та соціальної відповідальності майбутніх фахівців.

 

 

 

ПЕРЕДЗАХИСТ КВАЛІФІКАЦІЙНИХ РОБІТ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 231 СОЦІАЛЬНА РОБОТА

14 листопада на кафедрі дошкільної освіти і соціальної роботи в режимі онлайн відбувся передзахист кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти за освітньою програмою Соціальна робота. Арт-терапія в соціальній сфері другого (магістерського) рівня. Під час заходу здобувачами було проголошено доповіді щодо вихідних даних та основних результатів їх досліджень. Технічні негаразди не змогли стати на заваді – усі магістранти висвітлили свій науковий доробок.

Тематика висвітлених робіт відзначається актуальністю та орієнтованістю на потреби роботодавців. Наукові роботи мають як теоретичну, так і практичну спрямованість, відзначаються науковою новизною.

На основі заслуханих доповідей та наукової дискусії кафедра надала позитивні висновки щодо рекомендації робіт до подальшого захисту.

Вітаємо наших здобувачів із успішним передзахистом кваліфікаційних робіт та бажаємо успіхів на їх захисті в процесі підсумкової атестації!

 

 

 

ЗВІТНА КОНФЕРЕНЦІЯ З ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ (ІНСПЕКТОРСЬКО-МЕТОДИЧНОЇ)

8 листопада 2024 року на кафедрі дошкільної освіти і соціальної роботи факультету соціально-педагогічної та мистецької освіти відбулась звітна конференція з виробничої практики (інспекторсько-методичної) здобувачів заочної форми навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта. Проведення практики передбачало розкриття актуальних проблем організації сучасної дошкільної освіти, поглиблення та закріплення здобувачами вищої освіти теоретичних знань з освітніх компонентів за освітнім ступенем «Магістр», оволодіння професійним досвідом, формування готовності до самостійної професійної діяльності. Мета проведення виробничої практики (інспекторсько-методичної) полягала в: – забезпеченні умов для отримання здобувачами вищої освіти професійних компетентностей, практичних навичок і умінь, відповідних Державному освітньому стандарту і кваліфікаційним вимогам до фахівців педагогічної сфери; ‒ підготовці здобувачів-практикантів до виконання функцій керівника закладу дошкільної освіти інспектора відділу освіти; ‒ формуванні у студентів організаційно-педагогічних навичок, виробленні творчого підходу до застосування одержаних у процесі навчання знань і умінь, необхідних для організації дошкільної освіти у районі (місті), в практичній діяльності; ‒ підвищенні інтересу до управлінської діяльності, удосконаленні професійної майстерності та виховання інтересу до обраної професії.

Здобувачі вищої освіти не лише звітували про виконання завдань практики, але й поділилися своїми враженнями від отриманого досвіду. Виступи учасників конференції були проілюстровані груповими та індивідуальними презентаціями. В рамках виробничої практики (інспекторсько-методичної) здобувачами вищої освіти було проведено тренінг для фахівців з дошкільної освіти “Використання методів Coffe-art для подолання стресових ситуацій”. З поставленими завданнями під час проходження практики студенти впорались. На кожного студента групи керівниками практики від установи була надана позитивна характеристика. Для звітної конференції всі студенти підготував звіт виконаної роботи під час проходження практики за її результатами.

 

 

 

ВІТАЄМО З ПОЧЕСНИМ ІІ МІСЦЕМ У ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ КОНКУРСІ ТВОРЧИХ РОБІТ СЕРЕД МОЛОДІ

Щиро вітаємо здобувачку вищої освіти другого (магістерського) рівня Ольгу Миколаївну із почесним ІІ місцем у Всеукраїнському конкурсі творчих робіт серед молоді! Номінація: «Відбудова та відновлення системи освіти в умовах воєнного стану». Ваші ідеї та наполегливість – це натхнення для всіх нас. Особлива подяка науковому керівнику, Канаровій Ользі Вікторівні, за професійну підтримку та внесок у цей успіх! Пишаємося вами та бажаємо подальших звершень!

 

 

 

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ «АРТОБІЗНАНІ: ЗАСОБИ АРТТЕРАПІЇ ДЛЯ ЗНЯТТЯ СТРЕСУ ТА ТРИВОЖНОСТІ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ПІД ЧАС ВІЙНИ»

14 жовтня 2024 року на платформі Zoom відбувся семінар-практикум «АРТобізнані: засоби арттерапії для зняття стресу та тривожності у дітей дошкільного віку під час війни», приурочений до Всеукраїнського дня дошкілля (29 вересня) та Всесвітнього дня психічного здоров’я (10 жовтня). Основною метою заходу було підвищення фахових компетентностей педагогів дошкільної освіти у застосуванні арттерапії для зняття стресу у дітей та сприяння їх психологічній стійкості в умовах воєнного часу. Мета семінару: підтримка педагогів у їхній роботі з дітьми, які зазнають стресу та тривожності через війну.

Учасники отримали теоретичні та практичні знання щодо використання арттерапевтичних технік для зняття емоційної напруги та розвитку позитивного емоційного стану дітей. Арттерапія була представлена як один із ефективних методів підтримки психічного здоров’я дітей, що дозволяє їм безпечно виражати свої емоції через творчість.

Теми доповідей семінару-практикуму: Іванча Яна Геннадіївна виступила з доповіддю на тему «Особливості психічного розвитку дітей дошкільного віку під час воєнного стану», де пояснила, як війна впливає на емоційний стан дітей та чому арттерапія є важливим інструментом для подолання цих викликів. Ольга Миколаївна презентувала тему «Малюнок як щит. Ізотерапія для дошкільників в умовах війни», розповідаючи про те, як малювання може допомогти дітям опрацьовувати свої страхи та тривоги. Середник Інна Сергіївна представила тему «Казкотерапія як спосіб подолання травматичного досвіду під час війни». Вона акцентувала увагу на тому, що казкотерапія є дієвим методом допомоги дітям у подоланні психологічних травм, викликаних війною. Сєніна Софія Русланівна розкрила тему «Мандала. Теорія для гармонізації внутрішнього світу для працівників закладів освіти», пояснюючи терапевтичний вплив створення мандал як інструменту самопізнання та зняття стресу. Учасники семінару були ознайомлені з різними арттерапевтичними техніками, такими як ізотерапія (малювання), мандалотерапія та казкотерапія. Наприклад, в одній із вправ учасники створювали мандали, що допомагає знизити рівень тривожності та розвинути внутрішню гармонію. Особлива увага приділялась вправам, які можуть бути використані в роботі з дітьми, що переживають стрес, зокрема техніки малювання та створення казок для вираження емоцій і подолання травматичних подій.

Після практичної частини учасники мали змогу поділитися своїми враженнями та результатами вправ. Доповідачі підсумували основні моменти семінару та підкреслили важливість використання арттерапевтичних методів у роботі з дітьми дошкільного віку під час війни. Педагоги, які взяли участь у заході, висловили велику зацікавленість темою семінару і відзначили цінність запропонованих технік. Організатори запросили учасників до подальшої співпраці та наголосили на важливості впровадження отриманих знань у щоденну педагогічну практику для підтримки психічного здоров’я дітей під час війни.

 

 

 

ТАЛАНОВИТА МОЛОДЬ – ЦЕ НАШЕ МАЙБУТНЄ!

За версією Global Teacher Prize Ukraine – 2024 здобувачка спеціальності 012 Дошкільна освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти, групи М113-сп Наталя Грищук – вихователь Софіївського ЗДО «Берізка» – визнана одним з кращих педагогів України в номінації «Дошкілля» та відзначена нагородою на освітньму форумі «Всеукраїнський день дошкілля: форум інноваційних ідей», який відбувся 11 жовтня у м. Києві.

Захід був спрямований на популяризацію дошкільної освіти, відзначення кращих її представників, стимулювання інновацій і креативності та створення платформи для обміну досвідом і найкращими практиками серед працівників дошкільної освіти в умовах війни. Кафедра дошкільної освіти і соціальної роботи МДПУ імені Богдана Хмельницького вітає талановиту молодь, пишаємось і віримо, що ця нагорода – лише початок нових можливостей пані Наталі! Слова вдячності для всіх педагогів, які продовжують навчати дітей та дарувати їм тепло своїх сердець.